اعلام آمادگی سوسیال دموکرات‌های آلمان برای ائتلاف با مرکل
خبرگزاری فرانسه خبرگزاری فرانسه

 

حزب سوسیال دموکرات آلمان اعلام کرد، مذاکرات با حزب دموکرات‌ مسیحی صدراعظم آلمان که در تلاش است تا با رقبای انتخاباتی خود ائتلاف بزرگ تشکیل دهد، آغاز خواهد شد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، با وجود پیروزی قاطع آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در انتخابات روز یکشنبه، مرکل باید به منظور تضمین اکثریت در پارلمان با یکی از احزاب سوسیال دموکرات یا سبزها یک ائتلاف تشکیل دهد.

سیگمار گابریل، رهبر حزب سوسیال دموکرات‌ گفت: حزب سوسیال دموکرات برای مذاکرات آماده است.

این اظهارات همزمان با صحبت پر اشتاین‌بروک، صدر اعظم سابق و رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان صورت گرفت مبنی بر اینکه وی دیگر نقش رهبری در این حزب را ایفا نمی‌کند.

حدود 200 تن از اعضای حزب مخالف سوسیال دموکرات‌ برای مذاکره درباره اقدامات آتی این حزب در نشستی پشت درهای بسته با یکدیگر دیدار کردند.

حزب سوسیال دموکرات در انتخابات پارلمانی توانست 26 درصد آرا را کسب کند و در رتبه دوم قرار بگیرد.

بسیاری از اعضای حزب سوسیال دموکرات با وجود توافق برای انجام مذاکرات همچنان به دلیل خاطراتی که از آخرین اتحادی که با مرکل در جریان دور اول صدراعظمی‌اش از سال2005 تا 2009 میلادی داشتند، نگران و مضطرب هستند.

یوهانس کارس، معاون حزب سوسیال دموکرات پیش از این نشست گفت، حزبش نباید چیزی جز یک رهبری برابر را بپذیرد.

وی افزود، درخواست‌های اصلی حزب سوسیال دموکرات شامل افزایش حداقل دستمزد، حقوق برابر برای هم‌جنس‌گرایان، محدودیت‌ اجاره و اجرای قوانین سخت‌تر در قراردادهای کاری کوتاه مدت و موقتی است.






September 28th, 2013


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی